štvrtok 24. októbra 2013

Transform Today_Yiqing Yin



V poslednej dobe sa nechávam viac inšpirovať okolím, skúmam nové možnosti a spoznávam rôzne nové veci. Jednou z nich je aj tvorba mladej /27/ francúzskej dizajnérky Yiqing Yin.
Firma Absolut si ju vybrala spomedzi mladých umelcov do svojho projektu  Transform Today v minulosti spolupracovali aj s Andy Warholom, Louise Bourgeois či Damienom Hirstom. Momentálne sa rozhodli prezentovať a podporiť tvorbu štvorice mladých, inovatívnych umelcov, ktorí presahujú hranice tradičného chápania médií. Firma Absolut týmto projektom chce osloviť všetkých kreatívnych ľudí aby sa nebáli prekračovať hranice vopred určeného, aby prezentovali samých seba a svoju predstavu o zajtrajšku). 
Ich myšlienka: "Zajtrajšok je tým, čím si ho urobíte",  ma veľmi inšpirovala. Kedže som tiež človek tvoriaci a hlavne cítiaci, táto myšlienka ma bude sprevádzať nie len v mojej tvorbe, ale napíšem si ju nad dvere.
Ale späť k autorke Yiqing Yin. Podľa nej žena, ktorá predstavuje jej tvorbu je: "komplexná a spolobodmyseľná žena, ktorá sa nebojí vyjadriť svoju jedinečnosť prostredníctvom elegancie, zmyselnosti a kreativity". Ja by som len dodala, že hneď ako som zbadala jej tvorbu som si spomenula na sochársku tvorbu Berniniho. jeho sochy majú každú jednu časť prepracovanú do detailu, pôsobia nadpozemsky, ušľachtilo, nevinne a pritom veľmi "vášniovo" a dynamicky.  Ich čistota z nich priam až srší.
Tak presne na mňa pôsobí aj jej tvorba. Hovorí, že vždy chcela byť sochárkou, takže možno práve preto som si našla toto prepojenie medzi nimi. odev tvorí priamo na figuríne, takže jej tvorba je tak trochu sochárska. Využíva aktuálny moment myšlienky a inšpirácie.
Veľkou zaujímavosťou je, že vo svojom mladom veku je hosťujúcim členom Chambre Syndicale, a tak dostala možnosť predstaviť svoju kolekciu na Haute Couture Fashion Week v Paríži.
Viac už o jej tvorbe povie len video, ktoré na mňa pôsobí až ukľudňujúco.






Nakoniec už len jej odkaz začínajúcim umelcom /z ktorého by si mohli zobrať ponaučenie nie len tí, ale aj každý jeden človek/: "Aby dôverovali svojmu inštinktu a pestovali v sebe silu veci vziať i nechať tak. Aby nemárnili čas analýzou toho, čo si myslia ostatní - najväčším vyzývateľom by mal byť každý sám sebe."

Prajem pekný večer, kľudne mi napíšte čo vás inšpirovalo za poslednú dobru /kniha, obraz, myšlienka, čokoľvek..../
Julianna


1 komentár:

This is place for your opinions, thanks! :)