piatok 27. septembra 2013

show must go on

už nejakú dobu som sa nachádzala v stagnujúcom bloku. vôbec som s tým nebola spokojná, nevedela som si dať rady, ako pohnúť kreativitu vo mne a akú jej dať správnu formu. uvedomila som sa, nech už tomu predchádzalo čokoľvek.
niekedy si proste nemôžete vravieť do konca života "toto je ok, a ja sa s tým uspokojím". čím viac si vravíte aké je všetko pekné, krásne a dobré, rúti sa to. sebaklam.
od ľudí očakávam, že budú lepší v tom čo robia, ak niečo robia nech prinášajú svetu osvetu. vždy som sa riadila tým, že ak robím niečo, tak na plný plyn. bohužiaľ. som spokojná sama so sebou, ale je to všetko? stačí mi to? stačí, mal by vôbec človek uvažovať nad takým slovom, uspokojiť sa s niečim a ísť ďalej? som mladá a nemienim rezignovať voči systému, svetu, a hlavne voči sebe samej. ako náhle očakávam od okolia lepšie výsledky, mala by som sa najskôr pozrieť sama na seba. robím všetko čo je v mojich silách, aby bolo to čo robím lepšie? vkladám preto všetko, obetovala som sa? je toto naozaj všetko čo som chcela povedať? je smutné vedieť odpoveď. a to ma prinútilo dať veciam novú formu. mám potrebu posunúť sa niekde inde. rozšíriť si obzory, a rozširovať si ich s radosťou.
väčšinou som bola rada keď som prečítala jednu knihu raz za čas, teraz mám rozčítané dve naraz a beriem to ako znamenie, veci sa pohli. pohlo sa niečo vo mne. mám chuť robiť veci inak, dávať im iné rozmery, skúmať iné priestory, prostredia, robiť veci iným spôsobom. chcem robiť veci tak aby som sa z nich následne aj tešila, aby som mala radosť z toho čo robím a nerobila len veci "naoko". každý si môžme nájsť vhodný priestor a využiť ho. internet je napríklad jedna z možností, ktorú mi svet ponúka pre vlastné vyjadrenie, tak prečo ho nevyužívam vhodným spôsobom?
je to tak, vždy treba začať od seba. ak vytvoríme dúhu ostatní sa z nej budu tešiť.

a aby to nezostalo iba pri slovách.

pôvodne som chcela napísať o dvoch projektoch, ktoré majú niečo spoločné, ale verím, že nie všetko ide ľahko a nie všetky veci sa dajú uskutočniť tak ako by sme chceli, hlavne keď sa častice začnú od celku odpájať. ak by to hlavne zasiahlo kvalitou, ktorou sa má projekt uberať, bolo by to šokujúce. hlavne ak spoločnosť očakáva vzostup kvality, pravdaže. to je presne to, robiť niečo naoko, alebo nechať všetkému čas. kvalita vs. kvantita.
tak aspoň k jednému projektu.
už nejakú dobu sledujem projekt YOUNG ART SHOW (tu som písala o tom) , ktorý sa koná v Piešťanoch. kedže som skoro suseda s týmto mestom dotklo sa ma to a inšpirovalo. pre pár rokmi som tam videla napr. Petru Poórovú ( ktorú by ste mohli vidieť aj na BFW, ale....všetci už vieme čo sa stalo), taktiež mnoho iných autorov.
projekt YAS poskytuje priestor pre prezentáciu mladým výtvarníkom/autorom v meste Piešťany. tak som sa toho chytila a skúsila.
od 4. októbra môžete vidieť moju prácu v Dome umenia Piešťany. výstava končí 27.októbra. takže ak by ste mali záujem niekto prísť a pozrieť nie len na moju tvorbu, ale aj ďalších výtvarníkov, nech sa páči.






Julianna

2 komentáre:

  1. Přála bych si Tě poznat Juli. Svou duší i tělem jsi skvělá.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. moc ráda bych přišla, škoda, že jsem tak daleko! fandím ti.

    OdpovedaťOdstrániť

This is place for your opinions, thanks! :)