štvrtok 18. júla 2013

Ja a slnko.


Tak najskôr Vám poviem niečo o sebe, teda o tom aký som typ.´, aby ste sa presnejšie "vcítili" do toho aké produkty a prečo používam. Určite by som mohla siahnuť aj do vyšších ochranných faktorov, ale tento rok mám už zásoby a ten ďalší sa hodím aj na iné značky.
Som klasická bleduľa, svetlé blond vlasy (ktoré si raz za čas trochu oživím farbou), svetlé mihalnice, obočie. Svetlé zeleno-modré oči a jemné pehy, ktoré sa ukážu hlavne cez leto. Moja pokožka je citlivá, zmiešaná (niekde a niekedy suchá a T-zóna mastnejšia) so sklonom k akné. No nepoužívam prehnane veľa prípravkov (takže určite sú aj horšie prípady ako ja) na akné, ráno si umyjem tvár,  micelárka od Biodermy a krém global, tiež Bioderma, zelená rada. Cez leto ľahký make-up (bb krém, korektor, púder, maskara....).
Ako náhle trávim viac času na slnku spálim sa, nikdy som nestmavla, vždy som podceňovala ochranu na slnku a chcela som byť tmavá. Dnes už viem, že tmavá pokožka nie je všetko, a že prirodzený opálený vzhľad sa dá dosiahnuť aj inak ako škvarením sa na slnku.
Používala som veľmi nízku ochranu 6, to aj na domácom slnku aj v zahraničí. Dnes používam 6, ako náhle sa opálim.
Začínam 30tkou na telo (ok, určite by sa dalo siahnuť aj vyššie) a na tvár 50. Takto ma jemne opáli a pokračujem 20 na telo a 30 na tvár, neskôr 15,8 a 6 na telo a 20 na tvár. Vždy som si myslela, že čím vyšší ochranný faktor, tým sa menej opálim, no vôbec to tak nie je. Teraz sa opálim primerane, dobre a vyzerá to lepšie ako nejaké spálenie, ktoré teda k  zdravej pokožke (a nie len pokožke, neskôr sa to ukáže aj na zažívacích problémoch, bolesť hlavy....) nesedia.
Počas dovolenky nevydržím všetky dni na slnku, väčšinou si robíme výlety do mesta, pamiatky, uličky....a veľa krát ležíme iba tak v chládku a užívame si príjemný vzduch.
Väčšinou produktov používam od Avonu, ale po minulé roky som mala veľmi dobré skúsenosti aj s výrobkami od Dermacolu (používala som na opaľovanie, sprchovacie gély po opaľovaní, spevňovacie mlieky s OF....), ale papám aj veľa mrkvy (neviem či tá, alebo niečo iné dopomohlo k tomu, že som sa tento roka fajn opálila a to som ešte na slnku ani veľa nebola).


Toto sú mlieka, krémy a olej, ktoré mám aktuálne doma a používam ich. Niektoré sú ešte z minulého roku, kedže Avon má vo zvyku každý rok meniť obal.
Zľava Avon 6 suchý olej, mlieko 15, Dermacol 20 s betakaroténom, Avon Anew (ktorý zabraňuje stárnutiu pokožky) a detský Avon 50.
Vyššie som už písala ako ich postupne používam.


Tieto prípravky používam po opaľovaní. Aj keď sa náhodou spálim, ale aj bez toho na upokojenie pokožky.
Z ľavej strany Avon chladivý sprej po opaľovaní s aloe vera, upokojuje pokožku a naozaj chladí. Panthenol je nutnosť na každej dovolenke, ale aj vtedy keď ste boli na slniečku viac ako ste chceli a spálili ste sa. Termálna voda od Avéne (lekáreň, pre malé balenie, ktoré je podľa mňa praktickejšie odporúčam kúpiť cestovný balíček, ktorý vychádza lacnejšie ako samostatný sprej, obsahuje ešte ďalšie mini produkty) je fajn na osvieženie  a upokojenie (aj na slnku). A opäť Panthenol gél (z drogéreie) , chladí a obsahuje vitamíny.



A toto sú skôr prípravky, keď už ste pekne chytení farbičkou a chcete to ešte zvýrazniť.
Betatan (fleur de sante) je v podstate tónovací krém na tvár i telo. Ďalšie dva produkty sú Avon. Na ľavo mlieko na telo, ktorý zvýrazňuje opálenie a krásne vonia (ale bacha na biele a bledé veci, má trochu oranžovú konzistenciu, ktorá môže zafarbiť oblečenie). A posledný je suchý olej na zvýraznenie opálenia, tiež vynikajúco vonia, a ako každý olej opálenie zvýrazní.


Aké máte vy najviac vychytané produkty na slniečko a celkovo leto? Ja by som ešte pridala Chanel Chance eau Fraiche telovú spršku, ktorá je skvelá na leto, bohužiaľ  nikde ju nemôžem zohnať.
Tak dávajte typy ;)
Pekný večer prajem.
Julianna

4 komentáre:

  1. ahoj, jak se tváříš na tu avon 15, je z letošního roku? měla jsem dobrou zkušenost s nějakou z předchozích řad, ale s touhle mám špatnou...hezky voní, ale mam podezření, že jakákoli voda nebo otření ten krém eliminuje, v turecku jsem se namazala, ale i tak hrozně spálila...ty seš v pohodě, nespálíš se s ní?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. túto 15tku som mala na sebe raz, ale už som bola opálená, takže ma to nespálilo, ale inak som pred tým používala tie staršie a to bolo ok až vtedy keď som bola opálená, ako píšem ja som sa vždy spálila, takže ak som prvý-druhý krát na slnku používam už vyššie ochrany a potom to znižujem.

      Odstrániť
  2. Tiež používam opal.krém z Avonu, aj krém po opaľovaní a som s nimi spokojná, navyše sú za dobrú cenu, keď je akcia. No tá moja slnečná alergia sa stále zhoršuje a zistila som, že ju môže spôsobovať opalovací krém s vysokým faktorom (teraz na dovolenke som mala krém z Yves Rocher 30 SPF), takže rozmýšľam, žeby som vyskúšala novinku od Eucerinu Opaľovací krém proti alergii.

    OdpovedaťOdstrániť

This is place for your opinions, thanks! :)